2014. október 06. 13:39 - Gyovai Balázs

Újabb hét / Nieuwe week

fot_1412588980.jpg_1632x1224

Na helló everibádi!     Nu hi voor everybody!                                                                                                                 Először egy apró változás: Írok hollandusban is,mert többen kérték. Aki esetleg tud ezen nyelven, nem röhögni rajtam, még csak 2,5 hónapja kezdtem.                                   Een beetje wissel hebben. Ik lees in Nederlands ook, want heb ik gevraagd. Attentie: Niet lachen, ik heb 2,5 maanden geleden begonnen.                          Csütörtökön és pénteken már találkoztam betegekkel is. Csütin még lájtos konzik, pénteken már kezelések is.3 gyerek meg a mama.                     Ik heb patienten op donderdaag en vrijdaag gehad. Light donderdaag was met controles, maar handelingen heb ik op vrijdag gehad. 3 kinderen en één vrouw.                         Szombaton jártam picit Svájcban dolgozni,bizti elszoktam már,mert alig bírtam aludni. Főleg,meert meleg volt a szobában. Mostanában megszoktam,hogy 18 fokban vagyok.                 Ik ben in Zwitserland geweest voor werken, maar kon ik niet slapen. Ik denk dat ben ik beter leven in 18 grade gevoelt.                   Vasárnap/Zondag:         Majdnem elkönyveltem első nagy vereségemet. A vasárnapi bolhapiacot kerestem itt 30 km-re Assenben. Hát majdnem másfél óra volt,de nagyon boldog voltam mikor megtaláltam. A cím se stimmelt, a GPS is máshová vitt. Utána mivel 2 embertől is hollandul kérdeztem meg a helyét, ezért a szokott gyorsasággal magyaráztak és percekig kattogott a szemem, mint Trinitynek a Mátrixban,amikor letöltik a helikoptervezető programot az agyába.              Ik heb bijna mijn eerste verlies gehad. Zondaag heb ik naar Assen gegaan voor kijken de vloeienmarkt. Het was 1,5 uur. Niet precies informatie van de Google Maps en GPS heeft het niet gevonden. Ik geb 2 nederlands personnen gevraagd. Omdat ik in Nederlands heb gevraagd, iedereen had de normaal snel antwoorden. Ik had de oog trillingen zoals Trinity in Matrix heeft gehad, wanneer ze de helicopter-rijd programme heeft downloaded.                A bolhapiac szupcsi volt. Reni szeretné ezt a helyet, mert majdnem mindent becéznek.  Hihetelen,hogy olcsóbban vettem itt kolbászt meg sonkát a termelőtől. 3 pár kolbi,meg 25-30 dekás színhús sonki együtt 7 euró. Vicc! Vettem még tzatzikis sajtot is,de annak nem tudom a viszonyítását ( 12 euró egy kb. 3/4-1 kilós db),mert odahaza trappistát eszünk.       Vlooienmarkt heb supertje geweest. Ik heb een beetje gereflecteerd op mijn assistente in Hongarije, want ze heeft niet het JE ding gevonden leuk te maken.  Dus 3 worsten en een 0,25-03 kg portion van ham was 7 euro. Kaas tzatziki is lekker en het was slechts 12 euro. In Hongarije hebben we juist trappist gegeten. Dus ik weet niet, dat is het goedkoop of niet.                     És végre 1 hét után sikerült beindítani a kandallót is, de röstellem rá kellett locsolnom 1-2 deci jó magyar pálinkát, hogy beinduljon. De aztán működött vagy másfél órát utána persze elaludt.              Uiteindelijk heb ik de oven of haard gekund maken te werken. Hoora! Na één week werkte het. Het probleem was slechts, dat moest ik 1-2 dl van hongarse schnaps gebruiken voor maken te vuren. Het heeft tot 1,5 uur gewerkt, nadat heeft het gegaan uit.  Na mostanra ennyi fért bele.               Dat is het einde.

BS Gy  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mennihollandia.blog.hu/api/trackback/id/tr876763713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása